Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Safiye Y ld z hat eine in mehrfacher Hinsicht bemerkenswerte Studie vorgelegt: Die Arbeit ist explizit in die aktuelle gesellschaftspolitische und gesellschaf- theoretische Debatte eingebettet, und sie bewegt sich analytisch ausserordentlich fundiert in den fur das Thema zentralen Aspekten. In kenntnisreicher Ausein- dersetzung mit dem nationalen Diskurs, der Auslanderpadagogik, dem Multik- turalismusdiskurs und dem interkulturellen Erziehungsdiskurs arbeitet die Au- rin den wissenspraktischen Zusammenhang von Diskurs, Macht und Subjekt heraus. Der Rekurs auf wesentliche Elemente von Foucaults Diskurstheorie und deren Varianten, vor allem denjenigen von Vertretern des Duisburger Instituts fur Sprach- und Sozialforschung, erweist sich in diesem Rahmen als ausser- dentlich erkenntnisproduktiv. Sie ruckt die Macht- und Subjektivierungsaspekte in den Mittelpunkt und gelangt hier zu sehr differenzierten und gelegentlich in der Diskurslandschaft verbreiteten Vereinfachungen souveran vermeidende Grundlagen fur den interkulturellen Diskurs. Die Beleuchtung der Verstricktheit der interkulturellen Erziehungsvorstellungen mit historischen Wissensordnungen gelingt ihr durch die kritisch fundierte - konstruktion der, Nation als Diskursrahmen . Hier geht sie der Doppeltheit von Homogenisierungs- und Heterogenisierungsstrategien auf der Ebene von W- sensfeldern nach, und zwar den ideologischen, sprachlichen, kulturellen und erzieherischen Komponenten. Fur ihren thematischen Zusammenhang (Zus- menleben von Menschen verschiedener nationaler Herkunfte ) ruckt sie das wichtige Zusammenspiel von Homogenisierungs- und Heterogenisierungsp- xen, durch das es moglich wird, innerhalb des homogenisierten Nationalstaates zugleich horizontale und vertikale Differenzlinien zu produzieren und zu v- knupfen, in den Blick. Der Ruckgriff auf die doppelte Spiegelstruktur der nationalen Ideologie von Althusser fugt diesen Ausfuhrungen eine wichtige Differenzierungsebene hinzu."