Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
We live in an "information age," but information is only useful when it is interpreted by people and applied in the context of their goals and activities. The volume of information to which people have access is growing at an incredible rate, vastly outstripping people's ability to assimilate and manage it. In order to design technologies that better support information work, it is necessary to better understand the details of that work. In this lecture, we review the situations (physical, social and temporal) in which people interact with information. We also discuss how people interact with information in terms of an "information journey," in which people, iteratively, do the following: recognise a need for information, find information, interpret and evaluate that information in the context of their goals, and use the interpretation to support their broader activities. People's information needs may be explicit and clearly articulated but, conversely, may be tacit, exploratory and evolving. Widely used tools supporting information access, such as searching on the Web and in digital libraries, support clearly defined information requirements well, but they provide limited support for other information needs. Most other stages of the information journey are poorly supported at present. Novel design solutions are unlikely to be purely digital, but to exploit the rich variety of information resources, digital, physical and social, that are available. Theories of information interaction and sensemaking can highlight new design possibilities that augment human capabilities. We review relevant theories and findings for understanding information behaviours, and we review methods for evaluating information working tools, to both assess existing tools and identify requirements for the future. Table of Contents: Introduction: Pervasive Information Interactions / Background: Information Interaction at the Crossroads of Research Traditions / The Situations: Physical, Social and Temporal / The Behaviors: Understanding the "Information Journey" / The Technologies: Supporting the Information Journey / Studying User Behaviors and Needs for Information Interaction / Looking to the Future / Further Reading