Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Intellivision

How a Videogame System Battled Atari and Almost Bankrupted Barbie(r)

Tom Boellstorff, Braxton Soderman
Paperback | Engels | Platform Studies
€ 88,95
+ 177 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The engaging story of Intellivision, an overlooked videogame system from the late 1970s and early 1980s whose fate was shaped by Mattel, Atari, and countless others who invented the gaming industry.

Astrosmash, Snafu, Star Strike, Utopia--do these names sound familiar to you? No? Maybe? They were all videogames created for the Intellivision videogame system, sold by Mattel Electronics between 1979 and 1984. This system was Atari's main rival during a key period when videogames were moving from the arcades into the home. In Intellivision, Tom Boellstorff and Braxton Soderman tell the fascinating inside story of this overlooked gaming system. Along the way, they also analyze Intellivision's chips and code, games, marketing and business strategies, organizational and social history, and the cultural and economic context of the early US games industry from the mid-1970s to the great videogame industry crash of 1983.

While many remember Atari, Intellivision has largely been forgotten. As such, Intellivision fills a crucial gap in videogame scholarship, telling the story of a console that sold millions and competed aggressively against Atari. Drawing on a wealth of data from both institutional and personal archives and over 150 interviews with programmers, engineers, executives, marketers, and designers, Boellstorff and Soderman examine the relationship between videogames and toys--an under-analyzed aspect of videogame history--and discuss the impact of home computing on the rise of videogames, the gendered implications of play and videogame design at Mattel, and the blurring of work and play in the early games industry.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
432
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262549509
Verschijningsdatum:
5/11/2024
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 228 mm
Gewicht:
521 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 177 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.