Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The appetite for knowledge--wanting to know things--is very strong in humans. Some will sacrifice all other goods (sex, power, food, life itself) for it. But this is not a simple appetite, and this book treats some of its complications, deformations, beauties, and intensities. Christian thinkers have traditionally distinguished between good and bad forms of the appetite for knowledge, calling the good ""studiousness"" and the bad ""curiosity."" The former is aimed at joyful contemplation of what can be known as gift given; the latter seeks ownership and control of what can be known as property for the taking. Paul J. Griffiths's Intellectual Appetite offers an extended study of the difference between the two, with special attention to the question of ownership: What is it like to think of yourself as the owner of what you know, and how might it be different to think of what you know as a gift given you? How these questions are answered has a deep impact on a number of issues in contemporary educational and legal theory. Most fundamentally, there is the question of what it means to know something at all. On that, this book offers an account of knowledge in terms of intimacy: to know something (a mathematical formula, a past event, another human being, the lineaments of a galaxy) is to become intimate with it according to its kind. There are also important and currently pressing ancillary questions; for example, that of what plagiarism is and how it should be addressed. Plagiarism is often understood in part as theft of intellectual property, and since it is essential to the argument of this book that seeking knowledge ought not to be understood as seeking ownership, the book offers a theological defense of plagiarism.