Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Instrument Development in the Affective Domain

School and Corporate Applications

D Betsy McCoach, Robert K Gable, John P Madura
Paperback | Engels
€ 139,95
+ 279 punten
Uitvoering
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Whether the concept being studied is job satisfaction, self-efficacy, or student motivation, values and attitudes--affective characteristics--provide crucial keys to how individuals think, learn, and behave. And not surprisingly, as measurement of these traits gains importance in the academic and corporate worlds, there is an ongoing need for valid, scientifically sound instruments.

For those involved in creating self-report measures, the completely updated Third Edition of Instrument Development in the Affective Domain balances the art and science of instrument development and evaluation, covering both its conceptual and technical aspects. The book is written to be accessible with the minimum of statistical background, and reviews affective constructs from a measurement standpoint. Examples are drawn from academic and business settings for insights into design as well as the relevance of affective measures to educational and corporate testing. This systematic analysis of all phases of the design process includes:

  • Measurement, scaling, and item-writing techniques.
  • Validity issues: collecting evidence based on instrument content.
  • Testing the internal structure of an instrument: exploratory and confirmatory factor analyses.
  • Measurement invariance and other advanced methods for examining internal structure.
  • Strengthening the validity argument: relationships to external variables.
  • Addressing reliability issues.

As a graduate course between covers and an invaluable professional tool, the Third Edition of Instrument Design in the Affective Domain will be hailed as a bedrock resource by researchers and students in psychology, education, and the social sciences, as well as human resource professionals in the corporate world.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
307
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781493900619
Verschijningsdatum:
18/06/2015
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
453 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 279 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.