Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book aimed at (1) exploring children's perceptions on institutionalization process; (2) investigating the influence of biological parental living status on institutionalized children's psychological adjustment; and (3) evaluating the effectiveness of deinstitutionalization in Rwanda. With a prospective longitudinal comparative design, focus group discussions and self-report questionnaires were used to collect respectively qualitative and quantitative data from 177 children aged 9 to 16 from 6 orphanages and 5 primary schools in Rwanda. Unexpectedly children living in institution in Rwanda have more impairment in psychopathological symptoms when they have living parents. They considered institutionalization as an orphanization process. After deinstitutionalization, the improvement was reported in attachment while no change was observed in externalizing behavior or self-esteem; internalizing behavior worsened among de-institutionalized children. This should be considered to develop specific interventions for children and considered in deciding to place or not a child in an institution.