Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Countries throughout Latin America and Central and Eastern Europe are moving from semi-closed to open economies and from authoritarian to democratic political systems. Despite important differences between the regions, these transitions involve similar tasks: the establishment of governmental institutions and electoral systems conducive to legitimation of the new and fragile democracies and expansion of the institutional infrastructure of a market economy.This volume looks at both regions, focusing on the relationship between the tasks of institutional design and the outcomes of the process of economic and political liberalization. In particular, the contributors emphasize the design of institutions to serve a market economy, the design of electoral laws, and the design of executive-legislative relations. Each chapter discusses the legacy of the pre-existing authoritarian regime; the range of preferences among various strategic actors (the government, state bureaucracies, opposition parties, and interest groups) with regard to the pace and mix of reforms; and the consequences of final choices for the institutionalization of effective economies and the process of democratization.