Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The book accompanies a touring exhibition at the Taft Museum of Art, Cincinnati, USA from 19 February to 26 May 2016; the Scottish National Gallery, Edinburgh from 25 June to 2 October 2016 and the Van Gogh Museum from 21 October 2016 to 29 January 2017. Charles François Daubigny (1817'1878) was one of the most important French landscape painters of the nineteenth century. This book reassesses his work and examines his importance for the Impressionists, as well as Van Gogh. Daubigny helped to shape Impressionism through his working practice: routinely painting outdoors, often from his studio boat; exploring new subjects and unexpected viewpoints; and developing a radically 'unfinished' style and a brighter palette. He supported the Impressionists at the Paris Salons and introduced both Monet and Pissarro to the art dealer Paul Durand-Ruel. He moved towards a more subjective interpretation of nature in his later sunsets and nocturnes, inspiring not only Monet, but Vincent van Gogh, who spent the last two months of his life close to Daubigny's home and studio at Auvers-sur-Oise. These themes and others are explored through a series of essays that examine his interactions with the young Impressionists, the market response to his paintings, the evolution of his highly original technical processes and his role as the leader of an artists' colony.