Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The purpose of this book is to offer higher education leaders, scholars, consultants, and observers a full range of strategy tools that can be applied to the higher education industry. This is accomplished by a) introducing new concepts and tools to give a comprehensive view of strategy making in higher education, beyond strategic planning, b) demonstrating the value of the concepts and tools through description and application for different types of institutions (universities, community colleges, for-profit colleges, etc.) and at different levels within institutions (institutional, college, department, etc.), and c) providing guidance on the appropriate uses of the various tools. The last point is especially important, as applying business- like principles to higher education often receives heavy criticism. The book helps readers decipher the appropriate uses of different strategy tools to the higher education industry, but the book also points out dangers and weaknesses. All of this is done within today's context of political, economic, demographic, and global realities.