Het nieuwe boek Innovatief onderwijs ontwerpen laat zien hoe vanuit het 4CID-model effectief complexe taken in het onderwijs gemaakt kunnen worden. Deze wetenschappelijk onderbouwde methode wordt bij steeds meer instellingen die hun onderwijs beroepsgerichter willen (her)ontwerpen toegepast.
Waarom kiezen voor Innovatief onderwijs ontwerpen?
Innovatief onderwijs ontwerpen
legt aan de hand van heldere voorbeelden uit wat de principes van het 4CID-model zijn en hoe deze toegepast kunnen worden om tot een integraal ontwerp voor een onderwijsprogramma te komen. De principes bestaan uit het ontwerpen van leertaken, beoordelingsinstrumenten, de volgorde van leertaken in het onderwijsprogramma, ondersteunende informatie, procedurele informatie en deeltaakoefening. Het boek is zeer logisch en overzichtelijk gestructureerd, aan elk principe is een hoofdstuk gewijd. Een lijst met uitgelegde kernbegrippen completeert het boek. Innovatief onderwijs ontwerpen richt zich op studenten en docenten die betrokken zijn bij het ontwerpen of herontwerpen van onderwijs, bijvoorbeeld bij onderwijskunde en lerarenopleidingen. Het boek is ook beschikbaar als e-book.Over de auteurs
Dr. A.W.M. Hoogveld
is freelance instructieontwerper en hield zich tot aan zijn pensionering vooral bezig met het toepassen van het 4CID-model bij het ontwerpen van competentiegericht onderwijs en opleidingen. Hij was in die hoedanigheid accountmanager en senior consultant bij het Centre for Learning Sciences and Technologies van de Open Universiteit.Dit boek is tevens verkrijgbaar als e-book, klik hier voor een actueel overzicht van E-ISBN's. Leverbare e-books zijn te koop via www.noordhoffcampuz.nl.
We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.