Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How can inter-organizational cooperation's in supply chains be improved?This book analyzes the interdependencies between the use of information and communication technologies and the efficient form of IT-based coordination in supply chains and/or supply chain networks. Using the results of an empirical survey done in the European automotive industry, the status quo and the future of different information and communication technologies used to support supply chain operations is shown. The results on a general level were complemented by case studies which give examples demonstrating the specific behavior of individual companies and technological concepts in the automotive industry.On the methodological basis of transaction costs theory, network effect theory and empirical findings, an economic model of "information logistics" is developed, that can be applied to determine optimal IT-configuration and information flows and thus to analyze efficiency of networked cooperation forms. At the example of vehicle-specific supply chains and industry networks it is shown, how the overall network costs necessary to exchange information between business partners can be improved.