Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Information Literacy: One Key to Education

New Directions for Teaching and Learning, Number 114

Tl
Paperback | Engels | New Directions for Teaching & Learning | nr. 114
€ 30,95
+ 61 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This issue draws on the expertise of librarians and faculty to highlight the central role of information literacy in higher education. The authors show how approaches to information literacy can be used to engage undergraduates in research and creative scholarship. The articles clarify definitions of information literacy and illustrate various means of curricular integration:
  1. Reforming the Undergraduate Experience
  2. Librarians as Agents of Change: Working with Curriculum Committees Using Change Agency Theory
  3. Global Educational Goals, Technology, and Information Literacy in Higher Education
  4. Information Literacy and Its Relationship to Cognitive Development and Reflective Judgment
  5. Information Literacy and First-Year Students
  6. Effective Librarian and Discipline Faculty Collaboration Models for Integrating Information Literacy into the Fabric of an Academic Institution
  7. Dynamic Purposeful Learning in Information Literacy
  8. College Student Engagement Surveys: Implications for Information Literacy

Students regularly miss the relationship between the information-seeking process and the actual creation of knowledge. The authors in this issue support infusing the undergraduate curriculum with research-based learning to facilitate students' ability to define research for themselves. Most importantly, this volume argues, students' information literacy leads beyond finding information -- it actually involves their creating knowledge.

This is the 114th volumes of the Jossey-Bass quarterly higher education report series New Directions for Teaching and Learning, which continues to offer a comprehensive range of ideas and techniques for improving college teaching based on the experience of seasoned instructors and on the latest findings of educational and psychological researchers.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Tl
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
121
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 114

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780470398715
Verschijningsdatum:
1/07/2008
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
145 mm x 221 mm
Gewicht:
181 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 61 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.