Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
German description: Lennard Hermann Oonk untersucht, ob der 84 HGB als Ausgangsnorm des Handelsvertreterrechts Influencer erfassen kann und ob die 84-92c HGB der Praxis taugliche Instrumente an die Hand geben, um die mit dieser ausschliesslich online agierenden Berufsgruppe verbundenen Problemfelder billigen Ergebnissen zuzufuhren. Dabei kommt der Autor infolge einer Analyse des Pflichtenkreises der Parteien zu dem Resumee, dass die Merkmale des 84 HGB bei der Installation von Affiliate-Links in Vertragskonstellationen, die sich nicht nur auf das einmalige Hochladen von Beitragen in sozialen Medien beziehen, regelmassig kumulativ vorliegen. Die 84-92c HGB wurden dabei weitgehend zu in sich konsistenten Ergebnissen fuhren und seien in der Lage, eine Vielzahl der Konfliktpotentiale nachhaltig interessengerecht zu losen. English summary: Lennard Hermann Oonk examines whether sec. 84 of the German Commercial Code (HGB) can cover influencers as a basic standard of commercial agency law and whether sec. 84-92c HGB provide practitioners with suitable instruments to bring about equitable results in problem areas relating to this professional group that operates exclusively online. Following an analysis of the parties' duties, the author comes to the conclusion that the characteristics of sec. 84 HGB are regularly present cumulatively in the installation of affiliate links in contract constellations that do not only relate to the one-time uploading of posts on social media. Sec. 84-92c HGB would largely lead to consistent results and would be able to solve a large number of potential conflicts in a sustainable, interest-oriented manner.