Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Industrial Heritage and Regional Identities

€ 55,95
+ 111 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Heritage is not what we see in front of us, it is what we make of it in our heads. Heritage sites have been connected to a range of identarian projects, both spatial and non-spatial. One of the most common links with heritage has been national identity. This book stresses that heritage has developed powerful links to regional and local identities. Contributors deal explicitly with regions of heavy industry in different parts of the world, exploring non-spatial forms of identity: including class, religious, ethnic, racial, gender and cultural identities.

In many heritage sites, non-spatial forms of identity are interlinked with spatial ones. Civil society action has been important in representations of regional identities and industrial-heritage campaigns. Region-branding seems to determine the ultimate success of industrial heritage, a process that is closely connected to the marketing of regions to provide a viable economic future and attract tourism to the region. Selected case-studies on coal and steel producing regions in this book provide the first global survey of how regions of heavy industry deal with their industrial heritage, and what it means for regional identity and region-branding.

This book draws a range of powerful conclusions about the path dependency of particular forms for post-industrial regional identity in former regions of heavy industry. It highlights both commonalities and differences in the strategies employed with regard to the regions' industrial heritage. This book will appeal to lecturers, students and scholars in the fields of heritage management, industrial studies and cultural geography

.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
256
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367592363
Verschijningsdatum:
30/06/2020
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 231 mm
Gewicht:
399 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 111 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.