Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Indios en Escena engages both the Baroque and Colonial fields of Hispanism in order to reevaluate fourteen major plays of Spanish Golden Age literature from a social-historical perspective. Castillo argues that these plays portray Amerindians not in their otherness but as subjects of an empire. It is the author's contention that these dramas reveal the vast contradictions between the two leading ideological trends of the age as performed on the stage: the discourse of honor and the juridical-theological code, both of which attempt to assimilate the Amerindian phenomenon under the auspices of church and state. These works consistently raise the paradoxical question of how a person can be a savage and have honor at the same time. Castillo claims that this theater propagates the concept of the Amerindian both as honorable subject, a theatrical archetype, and idolatrous barbarian, a model of representation that belongs to the mindset of religious crusades and evangelical enterprises.