Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Indie, Inc.

Miramax and the Transformation of Hollywood in the 1990s

Alisa Perren
Paperback | Engels | Texas Film and Media Studies
€ 33,95
+ 67 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

During the 1990s, films such as sex, lies, and videotape, The Crying Game, Pulp Fiction, Good Will Hunting, and Shakespeare in Love earned substantial sums at the box office along with extensive critical acclaim. A disproportionate number of these hits came from one company: Miramax. Indie, Inc. surveys Miramax's evolution from independent producer-distributor to studio subsidiary, chronicling how one company transformed not just the independent film world but the film and media industries more broadly. As Alisa Perren illustrates, Miramax's activities had an impact on everything from film festival practices to marketing strategies, talent development to awards campaigning.

Case studies of key films, including The Piano, Kids, Scream, The English Patient, and Life Is Beautiful, reveal how Miramax went beyond influencing Hollywood business practices and motion picture aesthetics to shaping popular and critical discourses about cinema during the 1990s. Indie, Inc. does what other books about contemporary low-budget cinema have not-it transcends discussions of "American indies" to look at the range of Miramax-released genre films, foreign-language films, and English-language imports released over the course of the decade. The book illustrates that what both the press and scholars have typically represented as the "rise of the American independent" was in fact part of a larger reconfiguration of the media industries toward niche-oriented products.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
320
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780292754355
Verschijningsdatum:
1/05/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
471 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 67 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.