Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The continual, unpredictable, and often violent "traffic" between identities in colonial and postcolonial India is the focus of Parama Roy's stimulating and original book. Mimicry has been commonly recognized as an important colonial model of bourgeois/elite subject formation, and Roy examines its place in the exchanges between South Asian and British, Hindu and Muslim, female and male, and subaltern and elite actors. Roy draws on a variety of sources-religious texts, novels, travelogues, colonial archival documents, and films-making her book genuinely interdisciplinary. She explores the ways in which questions of originality and impersonation function, not just for "western" or "westernized" subjects, but across a range of identities. For example, Roy considers the Englishman's fascination with "going native," an Irishwoman's assumption of Hindu feminine celibacy, Gandhi's impersonation of femininity, and a Muslim actress's emulation of a Hindu/Indian mother goddess. Familiar works by Richard Burton and Kipling are given fresh treatment, as are topics such as the "muscular Hinduism" of Swami Vivekananda.
Indian Traffic demonstrates that questions of originality and impersonation are in the forefront of both the colonial and the nationalist discourses of South Asia and are central to the conceptual identity of South Asian postcolonial theory itself.