Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Wie verder in levensjaren en wellicht in levensslagen wijzer wordt, ziet eens te meer eigen mislukking, eigen ondermaatsheid, eigen zwakheid.
Een dergelijk persoon wordt naar Paulus genodigd zijn menselijke zwakheid te verduren in goddelijke kracht. Hij wordt zich door zwakheid kracht gewaar. In zwakheid wordt hij krachtig. Door inzicht in eigen zwakheid wordt hij ontvankelijk voor andere kracht die hem te boven gaat. De kracht van de Ander, de kracht van de Geest, de kracht die zwakheid kiest om werktuig te worden. Werktuig van de Heer Die eens Paulus heeft gekozen Zijn naam uit te dragen onder heidenen en kinderen Israels.
Benul van zwakheid moet nederigheid beduiden en dienstbaarheid brengen. De mens leeft maar even, al wenst hij meesttijds anders. In de aanvang meent hij over het leven te beschikken. In de vordering beseft hij weerbarstigheid van het leven. Op het einde weet hij zich in het leven te moeten schikken. Dat is het leven van de mens. Dat is zijn zwakheid die alleen in kracht van God levenswaard wordt en verantwoordelijkheid doet dragen.
In zwakheid krachtig van de priester Antoine Bodar is zijn derde bundel beschouwingen over Bijbel, geloof in Christus en christelijk leven, het derde boek overwegingen na Wandelen met de Heer (1994) en Drinken van de beker (1997).'