Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Using archival sources, novels, government reports, and works on tourism and heritage, Ian McKay and Robin Bates look at how state planners, key politicians, and cultural figures such as Henry Wadsworth Longfellow, long-time premier Angus L. Macdonald, and novelist Thomas Raddall were all instrumental in forming tourism/history. The authors argue that Longfellow's 1847 poem Evangeline - on the brutal British expulsion of Acadians from Nova Scotia - became a template a new kind of profit-making history that exalted whiteness and excluded ethnic minorities, women, and working class movements. A remarkable look at the intersection of politics, leisure, and the presentation of public history, In the Province of History is a revealing account of how a region has both used and distorted its own past.