Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In 1924 seventeen-year-old Peter Hyun arrived in Hawaii with three younger siblings, leaving behind family and friends in Japanese-occupied Seoul and the Korean community of exiles in Shanghai. The early chapters of this spirited autobiographical account, the sequel to Man Sei!, recount Hyun's life as a young Korean coming of age in Hawaii and as a college student studying philosophy and theatre arts in Indiana. After college, Hyun moved to New York and in 1930 began working as an assistant stage manager with Eva LeGallienne's Civic Repertory Theatre. He later went on to direct theatre companies in New York, Massachusetts, California, and Montreal. As Hyun was one of only a handful of minorities working in the avant garde theatre in the 1930s and 1940s, his account contributes to our understanding of the place of Asians in art outside the mainstream. He also provides a personal perspective on key periods in American race relations, particularly during World War II and the Korean War. In the New World celebrates a rich life full of diversity. Throughout his life, Hyun believed that the making of a Korean American was essentially a cultural marriage - a marriage often requiring a lengthy and difficult engagement to succeed. In the New World is the story of Hyun's engagement, with all its triumphs and misfortunes, told with candor and wit. Peter Hyun died in 1993 at the age of eighty-seven.