Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Born into the famous family of piano makers, Lucy Broadwood (1858-1929) became one of the chief collectors and scholars of the first English folk music revival in the late nineteenth and early twentieth centuries. Privately educated and trained as a classical musician and singer, she was inspired by her uncle to collect local song from her native Sussex. The desire to rescue folk song from an aging population led to the foundation of the Folk Song Society, of which she was a founder member. Mentor to younger collectors such as Percy Grainger but often at loggerheads with fellow collector Cecil Sharp and the young Ralph Vaughan Williams, she eventually ventured into Ireland and Scotland, while remaining an eclectic contributor and editor of the Society's Journal, which became a flagship for scholarly publication of folksong. She also published arrangements of folk songs and her own compositions which attracted the attention of singers such as Harry Plunket Greene. Using an array of primary sources including the diaries Broadwood kept throughout her adult life, Dorothy de Val provides a lively biography which sheds new light on her early years and chronicles her later busy social, artistic and musical life while acknowledging the underlying vulnerability of single women at this time. Her account reveals an intelligent, generous though reserved woman who, with the help of her friends, emerged from the constraints of a Victorian upbringing to meet the challenges of the modern world.