Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In de negentiende eeuw oefende Nederland gezag uit over uitgestrekte gekoloniseerde gebieden in Azië en in het Caribisch gebied. De marine was van cruciale betekenis om de verbindingen met deze gebieden te onderhouden en het gezag te handhaven. Voor deze taken werden in de tweede helft van de negentiende eeuw tientallen schepen gebouwd met gecombineerd zeil- en stoomvermogen. Deze zogeheten schroefstoomschepen werden in uiteenlopende tonnages en afmetingen van hout, composiet, ijzer en tenslotte staal geconstrueerd. Ze werden naar gelang de machinevermogens in vier klassen onderverdeeld. Het meest talrijk waren de in de 4e klasse ingedeelde kleinste eenheden die de geringste machinevermogens hadden. Het enige nog resterende schroefstoomschip is een van ijzer gebouwde eenheid uit de 4e klasse die in 1878 als Zr. Ms. Bonaire in dienst werd gesteld. De Groningse ontwerper van pleziervaartuigen Foeke Roukema verdiepte zich tot in detail in dit schip. Dit boek bevat zijn beschrijvingen en tekeningen van de Bonaire en van het model dat hij van het schip vervaardigde.