Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Addressing a wide range of improvised art and music forms--from jazz and cinema to dance and literature--this volume's contributors locate improvisation as a key site of mediation between the social and the aesthetic. As a catalyst for social experiment and political practice, improvisation aids in the creation, contestation, and codification of social realities and identities. Among other topics, the contributors discuss the social aesthetics of the Association for the Advancement of Creative Musicians, the Feminist Improvising Group, and contemporary Malian music, as well as the virtual sociality of interactive computer music, the significance of "uncreative" improvisation, responses to French New Wave cinema, and the work of figures ranging from bell hooks and Billy Strayhorn to Kenneth Goldsmith. Across its diverse chapters, Improvisation and Social Aesthetics argues that ensemble improvisation is not inherently egalitarian or emancipatory, but offers a potential site for the cultivation of new forms of social relations. It sets out a new conceptualization of the aesthetic as immanently social and political, proposing a new paradigm of improvisation studies that will have reverberations throughout the humanities. Contributors. Lisa Barg, Georgina Born, David Brackett, Nicholas Cook, Marion Froger, Susan Kozel, Eric Lewis, George E. Lewis, Ingrid Monson, Tracey Nicholls, Winfried Siemerling, Will Straw, Zoë Svendsen, Darren Wershler