Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Improving Disabled Students' Learning

Experiences and Outcomes

Mary Fuller, Jan Georgeson, Mick Healey
Paperback | Engels | Improving Learning
€ 54,45
+ 108 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

How do disabled students feel about their time at university? What practices and policies work and what challenges do they encounter? How do they view staff and those providing learning support?

This book sets out to show how disabled students experience university life today. The current generation of students is the first to move through university after the enactment of the Disability Discrimination Act, which placed responsibility on universities to create an inclusive environment for disabled students. The research on which the book is based focuses on a selected group of students with a variety of impairments, as they progress through their degree courses. On the way they encounter different styles of teaching and approaches to learning and assessment. The diversity of their views is reflected in the issues they raise: negotiating identities, dealing with transitions, encountering divergent and sometimes confusing teaching and assessment.

Improving Disabled Students' Learning goes on to ask university staff how they experience these new demands to widen participation and create more inclusive learning climates. It explores their perspectives on their roles in a changing university sector. Offering insights into the workings of universities, as seen by their central participants, its findings will be of great interest to all practitioners who teach and support disabled students, as well as campaigners for an end to discrimination. Crucially, it foregrounds the views of disabled students themselves, giving rise to a complex, contradictory and always fascinating picture of university life from students whose voices are not always heard.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
218
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415480499
Verschijningsdatum:
1/06/2009
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
137 mm x 211 mm
Gewicht:
294 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 108 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.