Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Impossible Performances: Duras as Dramatist argues that Marguerite Duras is one of the most important figures on the landscape of twentieth-century theater. Like Artaud and Beckett, she is exemplary of the most radical inquiry into the limits of performance. Duras used theater against itself and dramatized the failure of mimetic realism to represent the post-colonial, post-atomic moment. Unlike Artaud's and Beckett's, Duras's metaphysics of performance were motivated by a desire to make audible the subjectivities of femininity, to unstage the representational structures that have (re)produced the docile female body of western discourse. Duras's drama consistently features female protagonists who exist in a relationship of struggle with the representational frame and who speak back to the viewing authorities of a masculine symbolic. In this sense, her performance texts and mental dramas can be said to epitomize the move away from the problematics of modernist revolt to one of the most salient rhetorical concerns of post-modern feminism: the impossibility of representation.