Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Economie
  5. Imperfect Information and Consumer Behavior in the Health Care Sector

Imperfect Information and Consumer Behavior in the Health Care Sector

An Empirical Analysis

Hong Liu
Paperback | Engels
€ 58,45
+ 116 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This study examines two important issues of consumer behaviors, associated with imperfect information in the health care sector, consumer health information seeking and the function of patient trust that is inherent in the doctor-patient relationship. First, we examine whether consumers use health information gleaned from non-physician information sources as a substitute or a complement for health services. The results reveal that consumer health information increases the use of physician services on the average, but decrease the number of visits among low-trust patients. Moreover, better-informed consumers make significantly fewer emergency room visits. These findings imply that health care consumerism may be an effective way to control health care costs, at the margin. Second, we study how patient trust impacts the quality of health care differentially by insurance types. It is found that trust has no significant effect on the outcome for HMO patients, but improves the outcome significantly for non-HMO patients. We conclude that the efficiency gain to trust in the production of health services for the traditional doctor-patient relationship may not exist in the HMO setting.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
160
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783847314417
Verschijningsdatum:
27/12/2011
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
244 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 116 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.