Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Imitation, Contagion, Suggestion

On Mimesis and Society

Hardcover | Engels | Cresc
€ 182,45
+ 364 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Terrorist attacks seem to mimic other terrorist attacks. Mass shootings appear to mimic previous mass shootings. Financial traders seem to mimic other traders. It is not a novel observation that people often imitate others. Some might even suggest that mimesis is at the core of human interaction. However, understanding such mimesis and its broader implications is no trivial task. Imitation, Contagion, Suggestion sheds important light on the ways in which society is intimately linked to and characterized by mimetic patterns.

Taking its starting point in late-nineteenth-century discussions about imitation, contagion, and suggestion, the volume examines a theoretical framework in which mimesis is at the center. The volume investigates some of the key sociological, psychological, and philosophical debates on sociality and individuality that emerged in the wake of the late-nineteenth-century imitation, contagion, and suggestion theorization, and which involved notable thinkers such as Gabriel Tarde, Emile Durkheim, and Friedrich Nietzsche. Furthermore, the volume demonstrates the ways in which important aspects of this theorization have been mobilized throughout the twentieth century and how they may advance present-day analyses of topical issues relating to, e.g. neuroscience, social media, social networks, agent-based modelling, terrorism, virology, financial markets, and affect theory.

One of the significant ideas advanced in theories of imitation, contagion, and suggestion is that the individual should be seen not as a sovereign entity, but rather as profoundly externally shaped. In other words, the decisions people make may be unwitting imitations of other people's decisions. Against this backdrop, the volume presents new avenues for social theory and sociological research that take seriously the suggestion that individuality and the social may be mimetically constituted.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
234
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138490642
Verschijningsdatum:
17/01/2019
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
530 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 364 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.