Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What do they all mean--the lascivious ape, autophagic dragons, potbellied heads, harp-playing asses, arse-kissing priests, and somersaulting jongleurs to be found protruding from the edges of medieval buildings and in the margins of illuminated manuscripts? A groundbreaking, celebrated study of marginalia in mediaeval art, Michael Camille's Image on the Edge explores this riotous realm so often explained away as mere decoration or zany doodles, a place where resistance to social constraints flourished. Along with their loftier subjects of knights and clerics, medieval image-makers focused attention on the underside of society, the excluded and the ejected. Peasants, servants, prostitutes, and beggars all found their place in their artworks, engaged in impudent antics in the margins of prayer-books or, as gargoyles, on the outsides of churches. Camille's essays illuminate how marginality functioned in medieval culture, showing us just how scandalous, subversive, and amazing the art of the time could be.