Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In recent years many historians have argued that the Reformation did not - as previously thought - hamper the development of Northern European visual culture, but rather gave new impetus to the production, diffusion and reception of visual materials in both Catholic and Protestant milieus. This book investigates the crosscurrents of exchange in the realm of illustrated religious literature within and beyond confessional and national borders, and against the background of recent insights into the importance of, on the one hand material, as well as on the other hand, sensual and emotional aspects of early modern culture. Each chapter in the volume helps illuminate early modern religious culture from the perspective of the production of illustrated religious texts - to see the book as object, a point at which various vectors of early modern society met. Case studies, together with theoretical contributions, shed light on the ways in which illustrated religious books functioned in evolving societies, by analysing the use, re-use and sharing of illustrated religious texts in England, France, the Low Countries, the German States, and Switzerland. Interpretations based on points of material interaction show us how the most basic binaries of the early modern world - Catholic and Protestant, word and image, public and private - were disrupted and negotiated in the realm of the illustrated religious book. Through this approach, the volume expands the historical appreciation of the place of imagery in post-Reformation Europe.