Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
After its first publication in 1963, the Byzantine treatise Peri tragoedias, unicum handed down from the important Oxford MS Barocci 131, entered into a debate on its exegetical and genesis problems. Not even the edition of 1993 seems to solve the many questions. This new edition starts from scratch: through the sources and the use of an updated bibliography, exegesis aims primarily to highlight the "non-verbal" aspects of Greek theater: space, music, song and dance, now in vogue in the studies and in which the Anonymous author is welcome. In a new global consideration, the philological study is intertwined with the palaeographic-codicological and historical one. The Baroccianus is thus more punctually contextualized in its typical typology of erudite miscellany from the late Byzantine age composed in stages, and the intersection of the various clues makes it possible to formulate the original conclusive hypothesis relating to the paternity of this strange text: excluding Psellus (as most believe), the compilation of all the philosophical texts among which this is inserted can be placed in the climate of the Empire in exile of Nicaea and in the scholarly ambit of the Imperial court.