Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

If Schools Didn't Exist

A Study in the Sociology of Schools

Nils Christie
Paperback | Engels
€ 43,95
+ 87 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A classic in the philosophy of education, considering the fundamental purpose and function of schools, translated into English for the first time.

This classic 1971 work on the fundamental purpose and function of schools belongs on the same shelf as other landmark works of the era, including Ivan Illich's Deschooling Society, Paulo Freire's Pedagogy of the Oppressed, and John Holt's How Children Fail. Nils Christie's If School Didn't Exist, translated into English for the first time, departs from these works by not considering schooling (and deschooling) as much as schools and their specific community and social contexts. Christie argues that schools should be proving grounds for how to live together in society rather than assembly lines producing future citizens and employees.

Christie presents three examples of schools in different settings--a French village school that became the bedrock of its community; federal government-run schools for Native Americans that facilitated the experience of inferiority; and a British secondary school that reinforced class stratification. He considers the school's function as a storage space (for an unproductive segment of society), as a means for differentiation (based on merit), and as distributor of knowledge. He introduces the idea of the school-society, a self-governing body of students, teachers, parents, and community; and he offers a vision of a society based on normalizing the needs and values of local communities.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
246
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262538893
Verschijningsdatum:
4/08/2020
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
135 mm x 201 mm
Gewicht:
317 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 87 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.