Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Numerous churches decorated with medieval wall paintings can be found in Lebanon and Syria, especially in the former Crusader County of Tripoli and the Muslim-controlled Damascus area. In particular the first half of the thirteenth century turned out to be a period of intensive artistic activities. This book addresses the matter of identity formation in the decoration of Maronite, Melkite and Syrian Orthodox churches during this artistic 'Syrian Renaissance', and explores the differences and similarities between the arts of these communities. Attention is given to the interaction between Latins and local Christians, the attribution of works of art to local and Byzantine artists, and the relationship with Islamic art. Furthermore, recent discoveries have revealed that indigenous painters and workshops involved in the embellishment of churches also produced icons which were formerly attributed to Latin artists, thus adding a new dimension to the research on the production of Christian art in the Middle East during the Crusader era.