Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Onderwijs & Pedagogie
  4. Didactiek
  5. Identifying, Assessing, and Treating Self-Injury at School

Identifying, Assessing, and Treating Self-Injury at School

David N Miller, Stephen E Brock
€ 167,95
+ 335 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Nonsuicidal self-injury (NSSI) among young people--most notably in the form of forearm- or wrist-cutting--occurs across cultural groups, social strata, and developmental stages, puzzling and repelling adults. Youth engaging in NSSI behaviors are at a higher risk for suicidality as well as other mental health and academic problems. And because NSSI is often first noticed in the school setting (as is the case with many children's disorders), school professionals are being encouraged to take a more proactive role in intervention.

The first book specifically geared toward education personnel, Identifying, Assessing, and Treating Self-Injury at School clearly defines NSSI, differentiating it from suicidal, borderline, and other behaviors and analyzing the psychological contexts in which it occurs. This school-based perspective gives readers a practical framework for earlier, more accurate diagnosis; relevant consulting with parents, teachers, and colleagues; and effective, science-based treatment.

Included in the coverage: an overview of causes of self-injury, current findings on prevalence and associated conditions, early screening guidelines, including risk factors and warning signs, the latest information on assessment issues and diagnostic methods, a separate chapter on psychoeducational assessment and up-to-date research on interventions for NSSI.

Identifying, Assessing, and Treating Self-Injury at School offers a solid foundation for school psychologists and allied educational professionals to understand students with NSSI and address their complex needs.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
138
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781441960917
Verschijningsdatum:
22/07/2010
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
390 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 335 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.