Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ian McEwan's work is paradigmatic for the intricate relationship between art and politics in British fiction. Whereas his early work is more concerned with the family and its perversions, there is a definite politicization after 'The Comfort of Strangers' (1981). The years between McEwan's Venetian novel and 'The Child in Time' (1987) was a period of gestation: he wrote the libretto 'Or Shall We Die?' (1983) and the script for 'The Ploughman's Lunch' (1985) taking up nuclear disarmament and Thatcherism. McEwan saw these works as 'A Move Abroad' (1989) and returned to the novel with the caustically political 'The Child in Time'. All his later novels have strong political undertones most drastically visualized in 'The Innocent' (1990): Otto's mutilated corpse as an image of Berlin. In 'Saturday' (2005), the mass rally against the Iraq War in 2003 is the background against which the Perowne's Bloomsday takes place. Similarly, in 'Black Dogs' (1992) or 'Amsterdam' (1998) politics are shown in their complex relationship to art which is also celebrated in 'The Atonement' (2001).