Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Hypersonics

Volume 1 Defining the Hypersonic Environment

Bertin, Glowinski, Periaux
Paperback | Engels | Progress in Scientific Computing | nr. 8
€ 83,95
+ 167 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Tbe task of defining the aerothermodynamic environment for a vehicle flying through the air at hypersonic speeds offers diverse challenges to the designer. He must integrate a wide variety of scientific and technical disciplines, blending mathematical modeling, computational methods, and experimental measurements. Many of the manned reentry vehicles are relatively blunt or fly at very high angles of attack (so that the drag is relatively large) and enter the atmosphere at a relatively low entry angle. As a result, the hypersonic deceleration occurs at very high altitudes. Because the conversion of kinetic energy to internal energy modes occurs in a low density environment, the flow-field chemistry is an im- portant consideration. Experiments on the U. S. Space Shuttle demonstrated the importance of nonequilibrium flow and surface catalycity on the heating to the vehicle. To determine the aerothermodynamic environment of other vehicles op- erating hypersonically at very high altitudes, e. g., the Aero-Assisted Space Transfer Vehicle, the designer may have to consider viscous/inviscid interactions and the modeling of noncontinuum flows. Configurations that have a relatively high ballistic coefficient (such as slender reentry vehicles) and reenter the atmosphere at relatively high angles of attack experience severe heating rates and high dynamic pressures, but only for a short period of time. For these vehicles, continuum flow models incorporating equi- librium chemistry are reasonable.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
549
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 8

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781468491890
Verschijningsdatum:
22/12/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
739 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 167 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.