Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Hymns for the Fallen, Todd Decker listens closely to forty years of Hollywood combat films produced after Vietnam. Ever a noisy genre, post-Vietnam war films have deployed music and sound to place the audience in the midst of battle and to provoke reflection on the experience of combat. Considering landmark movies--such as Apocalypse Now, Saving Private Ryan, The Thin Red Line, Black Hawk Down, The Hurt Locker, and American Sniper--as well as lesser-known films, Decker shows how the domain of sound, an experientially rich and culturally resonant aspect of cinema, not only invokes the realities of war, but also shapes the American audience's engagement with soldiers and veterans as flesh-and-blood representatives of the nation. Hymns for the Fallen explores all three elements of film sound--dialogue, sound effects, music--and considers how expressive and formal choices in the soundtrack have turned the serious war film into a patriotic ritual enacted in the commercial space of the cinema.