Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Against the background of increasing qualification needs there is a growing awareness of the challenge to widen participation in processes of skill formation and competence development. At the same time, the issue of permeability between vocational education and training (VET) and general education has turned out as a major focus of European education and training policies and certainly is a crucial principle underlying the European Qualifications Framework (EQF). In this context, hybrid qualifications (HQ) may be seen as an interesting approach to tackle these challenges as they serve two masters, i.e. by producing skills for the labour market and enabling individuals to progress more or less directly to higher education. The specific focus of this book is placed on conditions, structures and processes which help to combine VET with qualifications leading into higher education. This volume assembles articles by researchers from Switzerland, the Netherlands, France, Australia, Canada, Scotland, England, Denmark, Austria and Germany.