• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Humanistic Marketing

Hardcover | Engels | Humanism in Business
€ 153,95
+ 307 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Marketing practice and scholarship are facing unprecedented challenges. The unsustainability of resource use, the increasing inequity of the market, and the continuous decline in societal trust pose a threat to business and 'marketing as usual'.

Humanistic Marketing is a response to the currently growing mega-trend call for rethinking marketing. The book organizes current thinking around the problems of marketing theory and practice as well as some possible solutions and ways forward: both for theory and practice. This volume was initiated by The Humanistic Management Network to contribute knowledge and understanding to the emerging humanistic business and management movement that does not accept perpetual economic expansion as a sustainably viable means of meeting individual and collective needs in society and nature, and instead seeks balance in place of excess. Humanistic Marketing recognises the harm that comes with the unfettered desire for more of more. The authors ask how can marketing's principles and practice be founded in humanistic values such as altruism, empathy, respect, trustworthiness, honesty, integrity, care, compassion, service, intelligence, beauty, justice, virtue? Furthermore, how can marketing help to protect human dignity and promote sustainable human (not consumer) well-being?

This book provides a diverse exploration of the position of marketing in the face of challenges for societal transformation, aiming to challenge, provoke, and inspire reflection, deliberation and debate.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
284
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781137353283
Verschijningsdatum:
19/11/2013
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
521 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 307 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BOOK FRIDAY

50% korting

op een grote selectie boeken
BOOK FRIDAY
Black Friday: 50% korting op boeken
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.