Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Parler d'humanisme et d'Islam en ces temps de violence ou Jihad et McWorld sont devenus deux Figures d'une confrontation inegale et mondiale, est a la fois necessaire et risque. Historiquement, la preoccupation humaniste a mobilise des penseurs feconds et originaux en contextes islamiques entre 800 et 1100 environ. La generation de Miskawayh et Tawhidi (950-1020) a ete particulierement active, efficace dans l'animation d'un humanisme combiant avec succes les belles lettres, l'histoire, la geographie humaine, la philosophie et une culture religieuse ouverte. Ce livre ouvre de nombreux debats d'une brulante actualiste au sujet des conditions historiques, intellectuelles et culturelles qui ont conduit a la disparition progressive dans tous les contextes islamiques, de la pensee et de la pratique humanistes depuis le XIIIe siecle. La reflexion s'arrete longuement sur le grand paradoxe de ce parcours historique a rebours de celui de l'Europe: pourquoi les luttes antocoloniales dites de la liberation ont genere tres vite apres quelques annees d'euphorie nationale, de durables desenchantements, de durs echecs sociaux et economiques, des regressions culturelles et intellectuelles et meme de tragiques guerres civiles au nom d'un islam livre a toute les formes de l'exegese sauvage.