Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Over the past 15 years, Human Rights Education (HRE) evolved into a burgeoning pedagogical formation that sources its currency and legitimacy from the perceived international consensus on human rights universals. However, the proliferation of HRE is paradoxically not matched by a sustained and meaningful theoretical analysis of HRE though it has far-reaching implications for formal and informal educational systems worldwide. As a result HRE has grown into a declarationist, conservative, uncritical and compliance-driven pedagogy that is in the main informed by a political literacy approach. This book, therefore, provides a systematic conceptual analysis of HRE and proposes alternative conceptual principles for a new form of HRE to emerge. The analysis and proposals should assist HRE practitioners, professionals and scholars to contribute to these developments. This new form will stand in a critical and non-deterministic relationship with human rights universals that will infinitely enhance its transformative and humanising potential.