Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Human Motives

Hedonism, Altruism, and the Science of Affect

Peter Carruthers
Hardcover | Engels
€ 64,45
+ 128 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Motivational hedonism (often called "psychological hedonism") claims that everything we do is done in pursuit of pleasure (in the widest sense) and to avoid pain and displeasure (again, in the widest sense). Although perennially attractive, many philosophers and experimental psychologists have claimed to refute it. Human Motives shows how decision-science and the recent science of affect can be used to construct a form of motivational hedonism that evades all previous critiques. On this view, we take decisions by anticipating and responding affectively to the alternatives, with the pleasure / displeasure component of affect constituting the common currency of decision-making. But we do not have to believe that the alternatives will bring us pleasure or displeasure in the future. Rather, those feelings get bound into and become parts of the future-directed representation of the options, rendering the latter attractive or repulsive. Much then depends on what pleasure and displeasure really are. If they are intrinsically good or bad properties of experience, for example, then motivational hedonism results. Carruthers argues, in contrast, that the best account is a representational one: pleasure represents its object (nonconceptually, in a perception-like manner) as good, and displeasure represents it (nonconceptually) as bad. The result is pluralism about human motivation, making room for both genuine altruism and intrinsic motives of duty.
Clearly written and deeply scientifically informed, Human Motives has implications for many areas of philosophy and cognitive science, and will be of interest to anyone wanting to understand the foundations of human motivation.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
240
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780198906131
Verschijningsdatum:
26/04/2024
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
147 mm x 229 mm
Gewicht:
498 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 128 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.