Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
How Young Children Perceive Race examines children′s conceptions of race and ethnicity and explores how these factors influence their social relationships. In contrast to most previous studies of children′s beliefs and attitudes (done in experimental, contrived, and/or structured settings), this book studies children in their natural environment: the classroom. The author uses the children′s own conceptualizations, relying largely on their words and drawings to elicit beliefs and understandings about race and ethnicity. From these data, Robyn M. Holmes divines how kindergartners and other young children understand group boundaries and how they establish an ethnic component for their senses of self and for their concepts of friendship, romance, and procreation. This exciting study will interest scholars, teachers, and students of race/ethnicity, psychology, early childhood education, child development, family studies, sociology, and education. "Focused on the racial beliefs and attitudes of young children, Robyn M. Holmes′s research provides data in several areas: how children categorize people on the basis of race and ethnicity; how children view interracial romantic relationships and why race is an issue in such relationships; why race is not a factor in selecting a same-sex friend; how interracial relationships develop; and how children′s notions of race affect their knowledge of procreation. Holmes has surely met the goal of this book, to present children′s notions of racial and ethnic matters in their own terms. Recommended for social science collections." --Multicultural Review "Robyn M. Holmes writes clearly and describes her research in a manner accessible to the average undergraduate. . . . A good example of anthropological method." --Choice "This is a wonderful ethnographic study of the race relations attitudes and beliefs of young children. . . . In presenting her findings, Robyn M. Holmes reminds us once again that race is a social construction that is learned during young, tender ages and thus, is not just ′an adult′ problem or issue." --from the Foreword by John H. Stanfield II