Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is an examination of aesthetic thought of Chinese pre-Qin Confucians with a focus on the idea of Yue Jiao (Music Education). Confucius is regarded as the first educational philosopher in Chinese history both chronologically and in importance. A central theme in his aesthetics is that the final perfection of one s personhood as an integrated whole is accomplished by the study of music. In this book, the author argues that aesthetic education, music education in particular, has an indispensible role in developing a harmonious balance between our rational intelligence and emotional sensibilities. It provides an ideal for living in the world today when unity is achieved without eliminating diversities. The discussion in this book should help shed some light on comparative studies of Chinese and western aesthetics. Both Confucian aesthetic tradition and ancient Greek aesthetic tradition have a long history of the important role of music in human development and education. But they differ in their understanding of the foundation of musical value. The analysis also contributes to educational philosophers' reflection on the nature and role of education in today's world.