Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For the nearly three millennia since its creation, the Iliad's Real Story has gone undiscovered. Homer, a blind poet as antiquity believed him to be, created a powerful war story which must have enthralled his listening audiences. But this story concealed another one, far grander in design, and immensely more clever in execution, which can be discovered only by careful examination of the written text. Living in an age where literacy was minimal, Homer created this story for the gods, and undoubtedly never expected any mortal to understand it. Homer's imaginative fantasy radically undermines traditional Trojan War mythology, and exposes the speciousness of war's glory, the folly of the warriors who (supposedly) fight for it, and the amorality of the gods who help them do so. Homer's great war poem, great indeed, war poem indeed, is in its depths antiwar. In piecing together the Iliad's web of secret plans, deeply hidden motives, and subtle lies and deceptions, and in the process identifying and discarding post-Homeric corruptions to the text, we will find an Iliad which is not a prelude to Achilles' glorious early death and the Fall of Troy, but the opposite. In a concealed ending, towards which the entire story has been leading, Homer's own words will tell us how Achilles, as supplicated by Priam, chooses a long life without renown, and goes home. The Greek army, unwilling to fight without its greatest warrior, leaves also, sparing peaceful, holy Troy, Zeus' favorite city and best hope for mankind. Homer tells this story with a brilliance that is almost unimaginable, until one actually encounters it. The Real Iliad is an immense intellectual challenge and an inexhaustible source of surprises. Far from a formalistically "heroic" epic, as has long been thought, it is an imaginative expression of the full creative powers of Western antiquity's greatest author.