Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
American church-related liberal arts colleges are dedicated to two traditions: Christian thought and liberal learning. According to Haynes, the moral continuity of these traditions was severed by the Holocaust. Because so many representations of these traditions contributed to the Nazis' ideological and physical efforts to annihilate millions of men, women, and children, it is unclear whether these traditions can any longer be said to facilitate human flourishing. Haynes presents a convincing argument that the post-Holocaust church-related college can participate in the restoration of these ruptured traditions through a commitment to Holocaust Education. This book provides valuable information for teachers who already offer a Holocaust course or for those who are considering doing so. In addition, the author presents an accurate picture of Holocaust Education at church-related colleges through an analysis of his nationwide survey. This book will be an important resource for scholars, teachers, and administrators.