Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Hollywood Outsiders

The Adaptation of the Film Industry, 1913-1934

Anne Morey
€ 29,45
+ 58 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

An innovative approach to the relationship between filmmaking and society during Hollywood's golden age

The 1910s and 1920s witnessed the inception of a particular brand of negotiation between filmdom and its public in the United States. Hollywood, its proponents, and its critics sought to establish new connections between audience and industry, suggesting means by which Hollywood outsiders could become insiders. Hollywood Outsiders looks at how four disparate entities--the Palmer Photoplay correspondence school of screenwriting, juvenile series fiction about youngsters involved in the film industry, film appreciation and character education programs for high school students, and Catholic and Protestant efforts to use and influence filmmaking--conceived of these connections, and thus of the relationship of Hollywood to the individual and society. Anne Morey's exploration of the diverse discourses generated by these different conjunctions leads to a fresh and compelling interpretation of Hollywood's place in American cultural history.

In its analysis of how four distinct groups, each addressing constituencies of various ages and degrees of social authority, defined their interest in the film industry, Hollywood Outsiders combines concrete discussions of cultural politics with a broader argument about how outsiders viewed the film industry as a vehicle of self-validation and of democratic ideals.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
242
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780816637331
Verschijningsdatum:
8/10/2003
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
149 mm x 235 mm
Gewicht:
335 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 58 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.