Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Blaise Cendrars, one of twentieth-century France's most gifted men of letters, came to Hollywood in 1936 for the newspaper Paris-Soir. Already a well-known poet, Cendrars was a celebrity journalist whose perceptive dispatches from the American dream factory captivated millions. These articles were later published as Hollywood: Mecca of the Movies, which has since appeared in many languages. Remarkably, this is its first translation into English.
Hollywood in 1936 was crowded with stars, moguls, directors, scouts, and script girls. Though no stranger to filmmaking (he had worked with director Abel Gance), Cendrars was spurned by the industry greats with whom he sought to hobnob. His response was to invent a wildly funny Hollywood of his own, embellishing his adventures and mixing them with black humor, star anecdotes, and wry social commentary.
Part diary, part tall tale, this book records Cendrars's experiences on Hollywood's streets and at its studios and hottest clubs. His impressions of the town's drifters, star-crazed sailors, and undiscovered talent are recounted in a personal, conversational style that anticipates the "new journalism" of writers such as Tom Wolfe.
Perfectly complemented by his friend Jean Guérin's witty drawings, and following the tradition of European travel writing, Cendrars's "little book about Hollywood" offers an astute, entertaining look at 1930s America as reflected in its unique movie mecca.