Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is the second volume in a trilogy in which Stefan Zweig builds a composite picture of the European mind through intellectual portraits selected from among its most representative and influential figures. In Hölderlin, Kleist, and Nietzsche, Zweig concentrates on three giants of German literature to portray the artist and thinker as a figure possessed by a powerful inner vision at odds with the materialism and scientific positivism of his time, in this case, the nineteenth century.Zweig's subjects here are respectively a lyric poet, a dramatist and writer of novellas, and a philosopher. Each led an unstable life ending in madness and/or suicide and not until the twentieth century did each make their full impact. Whereas the nineteenth-century novel is socially capacious in terms of subject and audience, the three figures treated here are prophets or forerunners of modernist ideas of alienation and exile. Hölderlin and Kleist consciously opposed the worldly harmoniousness of Goethe's classicism in favor of a visionary inwardness and dramatization of the subjective psyche. Nietzsche set himself as a destroyer and rebuilder of philosophy and critic of the degradation of the German spirit through nationalism and militarism.Zweig's choice of subjects reflects a division in his own soul. The image of Goethe recurs here as the ultimate upholder of Zweig's own ideals: scientist and artist, receptive to world culture, supremely rational and prudent. Yet Zweig was aware that Hölderlin, Kleist, and Nietzsche were more daring explorers of the dangerous and destructive aspects of man that needed to be seen and comprehended in the clarifying light of poetry and philosophy.