Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The second volume in Paulson's definitive study of William Hogarth explores the peak of the artist's career, from A Harlot's Progress to The March of Finchley, and concentrates particularly on the production and consumption of his works. It plays out Hogarth's conflicting aims of producing a polite or popular art, for patrons or for the general public. It is also concerned with the central issue of Hogarth as painter and engraver. Hogarth recognised that the art market was changing. Personal patronage was declining, art works were being commercialised, and a huge new market was opening up. From his earliest professional training Hogarth had witnessed and participated in the employment of mechanical reproduction - printing and engraving - to create and extend cultural markets. The enterprising Hogarth set out to develop a new product corresponding to the expanding audience, especially appealing to those who wanted to maintain their own identity and not merely to emulate the upper class. Prints could now be seen in coffee houses and shop windows, therefore reaching an audience far beyond their owners. Art was no longer limited to the simple status of personal possession - this put in question the whole matter of property as it did of class. Hogarth's interests extended straight down from the dukes and princesses of his conversation pictures to the lowest denizens of the London underworld. Although he makes clear in his graphic works that his sympathies lay with the 'nobodies', at the same time his pictures, with their learned allusions and visual and verbal puns, also address themselves to an educated audience. He was at once both inside and outside the system. Volume II also focuses on Hogarth's relationship to the emergent literary form - the novels of Samuel Richardson and Henry Fielding. Without Hogarth's graphic experiments of the 1730s, Richardson and Fielding would have written very differently