Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La relación de la filosofía con el cine, del pensamiento con la imagen, es muy antigua: de la imagen de la caverna de Platón a la exigencia de Nietzsche de aprender a ver podría trazarse una historia de las imágenes con las que el pensamiento ha tenido que vérselas para componer y recomponer la realidad. La irrupción del cine, de la imagen en movimiento, ha sido determinante en la cultura contemporánea. En una época marcada por la virtualidad de la realidad, el cine mantiene una realidad de la imagen, una fidelidad al mundo visto que trasciende el marco estético y aporta una dimensión moral. En la estela de El mundo visto de Stanley Cavell, Robert B. Pippin, autor de estudios sobre el Film Noir y el Western, propone en este libro una lectura filosófica de Vértigo de Hitchcock y ofrece una interpretación que muestra cómo puede decirse que el cine se cierne sobre un problema filosófico: las ansiedades del desconocimiento.